stine_mnipple.jpg
Billede af Marie Brandt, Art director: Michelle Berg

Udfordring

Tidligere udsendte Nordea forskellige private banking-magasiner i tre af de fire nordiske lande. Som led i en strategisk beslutning om at samle de nationale afdelinger under en enhed, Nordea Global Private Banking, kom Nordea til OTW med et ønske om ét globalt magasin på tværs af alle markeder.

Nordeas ambition var at skabe et produkt, der øger loyaliteten og styrker kundernes tilknytning til Nordea Private Banking.

 

Løsning

OTW vandt et nordisk udbud om at producere dette originale og yderst ambitiøse globale magasin. Konceptet bag magasinet Share er bygget op om banebrydende ideer med potentiale til at ændre verden. One world. 1000 ideas – som magasinets tagline lyder.

Share viser kreative løsninger fra hele verden på nogle af de store udfordringer, vi står over for. For eksempel hvordan vi skaffer boliger i en verden med stadig flere mennesker. Eller hvordan naturen selv kan bekæmpe de voksende bjerge plastikaffald, vi ophober.

Samlet sendes magasinet ud til 50.000 af Nordeas private banking-kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Share udkommer tre gange om året på dansk, svensk, norsk, finsk og finsk-svensk. Magasinet er på 60 sider og består af en hovedsektion, som er den samme i alle lande – den bliver oversat fra dansk og bearbejdet lokalt.

Udover hovedsektionen indeholder magasinet en Nordea-sektion på 12 sider, som er tilpasset de enkelte markeder. Det produceres i samarbejde med lokale redaktører fra OTW's samarbejdspartnere i Ahead Group – finske Dingle, norske Redink og OTW i Sverige.

Danske OTW styrer slagets gang, redigerer hovedsektionen og den danske Nordea-sektion. Og hele magasinet samt alle sektioner bliver designet hos OTW i Danmark.

Share har et internationalt format og snit, som er det helt rigtige i forhold til vores målgruppe og det, vi gerne vil opnå med magasinet
Share_closeup.jpg
Cover.jpg
Blue_opslag.jpg

Resultat

Nordea står efter udviklingen af det nye globale magasinkoncept tilbage med udfordrende og inspirerende kommunikation til sine private banking-kunder.

Banken oplever stor tilfredshed med Share, der har det internationale format og snit, som er det helt rigtige i forhold til målgruppen og det, Nordea gerne vil opnå med magasinet.

Foruden det endelige magasin er det et projekt, som redaktionsgruppen i Nordea har været stolte af at deltage i og tager stort ejerskab over.

Om Nordea

Den største bank

i Norden.

Nordens førende kapitalforvalter,

til stede i alle nordiske lande samt Luxembourg og Schweiz.

30.000 medarbejdere,

der betjener 10 millioner privatkunder og mere end 500.000 erhvervskunder.

Har en AA-rating

som en af få europæiske banker.