Matas /

Matas Stories: Fra inspiration til kommerciel værdi

OTW har været med på rejsen siden Stories-universet blev etableret og hjulpet Matas med at skabe de redaktionelle rammer for platformen, samt finde den optimale balance mellem produktbeskrivelser og inspiration, der har betydet, at Stories-universet i dag, løser den opgave, det blev sat i verden for: At skabe kommerciel værdi gennem indhold.

Udfordringen

I takt med at globale beauty brands har gjort sit indtog på det danske e-commerce marked, oplevede Matas en stigende konkurrence især i forhold til den yngre målgruppe. Matas havde brug for at differentiere deres brand og gøre sig mere attraktiv og relevant – især for den yngre kvinde – end deres mere prisfokuserede konkurrenter. Med over 80 års faglig erfaring, havde Matas alle forudsætningerne for at indtage positionen som danske kvinders foretrukne skønhedsunivers og vækste kommercielt gennem et øget fokus på inspiration og kvalitet. Fundamentet for Stories universet var hermed lagt.

Løsningen

OTW udviklede i samarbejde med Matas det digitale skønhedsunivers Stories, der har til formål at gøre skønhed og velvære relevant og let at finde plads til i hverdagen. Den redaktionelle platform giver hver måned over 100.000 kvinder dybdegående viden og guides om skønhed, livsstil og velvære, og spiller en afgørende rolle for Matas som brand. Men content universet har de seneste år også vækstet markant som direkte salgskanal til matas.dk.

200 %

Organisk trafik

100000

Danske kvinder søger inspiration