Friluftsrådet /

Vores Natur

I 2020 satte DR strøm til ideen om, at danskerne skulle ud og opleve naturen. På TV blev initiativet ført an af naturserien Vilde Vidunderlige Danmark, og på den anden side af skærmen førte Friluftsrådet an med Vores Natur.

Udfordringen

I 2020 satte DR strøm til ideen om, at danskerne skulle ud og opleve naturen. På TV blev initiativet ført an af naturserien Vilde Vidunderlige Danmark, og på den anden side af skærmen førte Friluftsrådet an med Vores Natur. Et projekt der i samarbejde med foreninger, fonde og styrelser havde til formål at oplyse og inspirere danskerne om hvilke muligheder den danske natur byder på. Vores opgave var at producere en filmkampagne, der kunne understøtte projektet og skabe begejstring i både interne og eksterne målgrupper.

Løsningen

Udover at skabe umiddelbar begejstring, så ville vi også gerne sikre, at luften ikke gik af ballonen efter den indledende lancering. Der skulle være indhold nok til at holde gryden i kog på sociale medier i flere måneder. Vi skabte derfor et filmunivers under overskriften ”Vores natur er …”, og begyndte at fylde på sætningen. Vores natur er spændende, overraskende, vild, gammel, tænksom osv. Alle de sætninger omsatte vi til filmiske fortællinger sat i naturen, og planlagde derefter en produktionsmotor, der kunne skaffe os mest muligt materiale fra den danske natur inden for budgetrammen. Resultatet blev 1 herofilm, 5 temafilm og 40 korte social film.