Danmarks Jægerforbund / , , , ,

Go Jagt - Medlemskampagne

På vegne af Danmarks Jægerforbund har OTW udarbejdet og eksekveret medlemskampagnen ”Go Jagt”, der havde til formål at samle de danske jægere om en positive fællesnævner, nemlig skabelsen og opretholdelsen af den gode jagt i Danmark. Kampagnen skulle samtidig øge den digitale interaktion med medlemmerne.

Kampagnen var fra start bundet op på stærk storytelling gennem konkrete nøglebudskaber og CTA’er bundet sammen af kampagne pay-offet ”Go Jagt”. Pay-offet iscenesatte jægerforbundets rolle i skabelse og opretholdelse den gode jagt i Danmark, og kunne samtidig tolkes som en venskabelig hilsen jægerne imellem, der blev yderligere understreget gennem kampagnens eksekvering, som skabet et social rum, hvor medlemmerne kunne dele deres kærlighed til jagten og gode historier med hinanden.

Kampagnen kom til live gennem en 360-graders eksekvering, med landingpagen www.dengodejagt.dk som digitalt anker. På sitet kunne man se korte, jordnære videoer med jægere der fortalte, hvad god jagt var for dem, tage quizzen ”sigtekornet”, der på en informativ men sjov måde stillede skarpt på Danmarks Jægerforbunds arbejde for dem gode jagt.

Facebook, Instagram og YouTube blev brugt som indtrækkere til landingpagen gennem en relativt lille med yderst velproduceret mængde content. Medlemmerne blev aktivt involveret i kampagnen gennem hash-tag kampagnen #GoJagt, og der blev produceret offline kampagne-materiale i form af indstik til Jægerforbundets medlemsmagasin ”Jæger”.

Kampagnen resulterede i:

– Mere end 25.000 unikke besøg på www.dengodejagt.dk med et time spend på 3:42 minutter/gns.
– 9.623 start af quizzen/8.077 gennemførte – konverteringsrate 83,9
– En væsentlig stigning af sign-ups til Jægerforbundets nyhedsbrev
– Mere end 460 offentlige delinger på hashtagget #GoJagt på Instagram
– 888.399 visninger og en unik rækkevidde på 236.006
– CPM-pris 10 kr. under benchmark

 

460

offentlige delinger på hashtagget #GoJagt på Instagram

888399

visninger og en unik rækkevidde på 236.006

10 kr

CPM-pris 10 kr. under benchmark

25000

unikke besøg på www.dengodejagt.dk

3.5 Min

time spend on site

83.9 %

Konvertingsrate - 9.623 start af quizzen/8.077 gennemførte