Kampagnen var fra start bundet op på stærk storytelling gennem konkrete nøglebudskaber og CTA’er bundet sammen af kampagne pay-offet ”Go Jagt”. Pay-offet iscenesatte jægerforbundets rolle i skabelse og opretholdelse den gode jagt i Danmark, og kunne samtidig tolkes som en venskabelig hilsen jægerne imellem, der blev yderligere understreget gennem kampagnens eksekvering, som skabet et social rum, hvor medlemmerne kunne dele deres kærlighed til jagten og gode historier med hinanden.
Kampagnen kom til live gennem en 360-graders eksekvering, med landingpagen www.dengodejagt.dk som digitalt anker. På sitet kunne man se korte, jordnære videoer med jægere der fortalte, hvad god jagt var for dem, tage quizzen ”sigtekornet”, der på en informativ men sjov måde stillede skarpt på Danmarks Jægerforbunds arbejde for dem gode jagt.
Facebook, Instagram og YouTube blev brugt som indtrækkere til landingpagen gennem en relativt lille med yderst velproduceret mængde content. Medlemmerne blev aktivt involveret i kampagnen gennem hashtag-kampagnen #GoJagt, og der blev produceret offline kampagne-materiale i form af indstik til Jægerforbundets medlemsmagasin ”Jæger”.