fbpx

Magasinudvikling

Af Cathrine Park

Hvorfor bør man prioritere magasinudvikling?

Er I en organisation eller virksomhed, der udkommer med et fast magasin, er det vigtigt løbende at tage magasinet under luppen for at sikre sig, at magasinet lever op til tidens standarder og den ønskede kvalitet – både indholdsmæssigt, visuelt og strategisk.

Med magasinudvikling – hvor du kontinuerligt sætter ind med nødvendige forbedringer og ændringer i fx redaktionel strategi, visuel identitet, målgruppefokus og distribution – sørger du dermed for, at magasinet forbliver attraktivt og relevant for målgruppen.

Møde læsernes behov Læsernes interesser og præferencer kan ændre sig over tid. Ved at udvikle magasinet kan man tilpasse indholdet for at imødekomme disse ændringer og fastholde målgruppen.

Følge med tidens trends Mediekonsumption og tendenser er i konstant forandring. Et magasin skal være opdateret – redaktionelt og grafisk – for at forblive spændende og relevant, holde sig konkurrencedygtig på markedet og vinde kampen om læsernes opmærksomhed.

Styrke relationerne Er der tale om et medlemsmagasin, fungerer magasinet som et centralt middel til at kommunikere med medlemmerne, dele vigtige oplysninger og fremme fællesskabsfølelsen. Ved at udvikle magasinet og skabe mere relevant og engagerende indhold kan du styrke forholdet mellem din organisation og jeres medlemmer, øge tilfredsheden blandt medlemmerne og måske endda tiltrække nye medlemmer.

 

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Hos OTW har vi menneskerne og metoderne til at se dit magasin efter i sømmene på alle de vigtige parametre:

Vi har dygtige og garvede designere, som kan hjælpe med redesign, hvis magasinet trænger til at blive opdateret og opfrisket med nyt layout, nye farver, typografi og grafik for at øge læsernes interesse og forbedre brugeroplevelsen.

Vi har redaktionelle kræfter, der kan give den uvurderlige redaktionelle sparring på magasinets indhold for at sikre, at magasinets høje kvalitet og relevans lever op til dine læseres forventninger. Og med feedback og rådgivning kan vores redaktører hjælpe med at sikre, at dit indhold fortsat er klart, præcist og engagerende.

Og så har vi udviklet et unikt arbejdsredskab – Content Strategy Map – til at systematisere processen, når vi skal udvikle medier og en indholdsstrategi sammen med kunder. Redskabet, eller “mappet” som vi kalder det, bliver en slags GPS for kunden til at sikre, at den redaktionelle udvikling rent faktisk bygger på organisationens eller virksomhedens strategiske grundlag.

 

Her er nogle eksempler på, hvordan vi har udviklet magasiner:

Finansforbundet – nye strategiske rammer for magasinet

Dansk Magisterforening – redesign til ny målgruppe

GS1 – udvikling af ny strategi og magasin

Irma – moderne redesign

 

Ræk ud til Tina Hansen på [email protected], hvis vi skal hjælpe jer med magasinudvikling.

Lyder ovenstående interresant for din virksomhed, brand eller organisation?

Kontakt:

Tina Holdgård Hansen

COO

+45 26 17 49 31

tina.hansen@otw.dk
Send en mail