fbpx

Contentformater til print og digital

Af Caroline Wochner

Hvorfor er det klogt at arbejde med contentformater?

Ideudvikling og historiekoncepter til magasiner og kampagner kræver omtanke, uanset om det er til print eller digitalt. Det handler om at finde på kreative, unikke og spændende contentformater, der kan bruges igen og igen uden at miste relevansen. Formaterne skal repræsentere virksomhedens brand og identitet og være noget, der er interessant for netop den målgruppe, man gerne vil fange.

Målrettet kommunikation Ved at forstå contentformater og bruge de rigtige kan din organisation blive endnu skarpere til at kommunikere. Contentformaterne bør nemlig dække målgruppens præferencer, være specifikke til dine budskaber og tilpasses de kanaler, de skal deles på.

Branding og differentiering Faste contentformater kan blive en del af dit brands fortælling, og blive en unik del af, hvem I er og hvad I laver. På den måde kan din organisation differentiere sig fra konkurrenterne og blive mindeværdige.

Øget engagement De rigtige contentformater er dem, der er spændende, kan fange læsernes opmærksomhed, og forhåbentlig være noget, de ser frem til at se fra din organisation. Ved at skabe interesse for indholdet, og variere det nok til at det forbliver interessant, vil engagement også blive øget.

 

Hvordan kan vi hjælpe dig?

OTWs vision er at bygge stærke fortællinger, der tiltrækker, begejstrer og engagerer – og det er netop det, contentformater kan. Vi har solid erfaring i at udvikle redaktionelle koncepter til magasiner, kampagner og digitale kanaler og særligt et unikt kendskab til medlemsorganisationer og hvilke historier, der kan fange medlemmer. Derfor er vi de rette til – i tæt samarbejde med jer – at finde frem til kreative contentformater, der passer til netop jeres brand og kan inspirere jeres målgruppe.

Vi har udviklet redskabet ”content strategy map”, som vi blandt andet bruger til at udvikle contentformater. Igennem processen hjælper vi dig med at forstå din målgruppe, for at kunne komme tættere på dem med tydelig, relevant og engagerende kommunikation på tværs af kanaler.

Derudover hjælper vi med det redaktionelle arbejde, så budskaberne tager afsæt i modtagerens behov og værdier, og samtidig understøtter jeres forretning. Og for at komme godt i mål med al kommunikation er vi med til at optimere kommunikationsflowet og jeres contentproduktion, så jeres ressourcer bliver brugt bedst muligt, og de rette kanaler bliver brugt på de rette tidspunkter.

 

Her er nogle eksempler på contentformater, vi har udviklet:

GS1 – Udvikling af nye formater til magasinet LINK

Irma Krydderiet – Konvertering af indhold fra print til digital

Matas Stories – Digitalt skønhedsunivers

 

Ræk ud til Tina Hansen på [email protected], hvis vi skal hjælpe jer med udvikling af contentformater til enten digital eller print.

Lyder ovenstående interresant for din virksomhed, brand eller organisation?

Kontakt:

Tina Holdgård Hansen

COO

+45 26 17 49 31

tina.hansen@otw.dk
Send en mail