fbpx

Nativeartikler

Af Cathrine Park

Hvad er nativeartikler, og hvorfor kan de være en god idé?

Native er en annonce, som efterligner de rammer og redaktionelle linjer, den optræder i. Det er altså kommercielt indhold, ofte i form af artikler, som bliver udformet, så de falder naturligt ind i et medies redaktionelle flow – både i indhold og layout.

Tillid og troværdighed Ved at præsentere dine budskaber som nativeartikler, der ligner redaktionelt indhold, kan du potentielt opnå større tillid og troværdighed hos dine målgrupper. Folk er nemlig ofte mere åbne over for indhold, der ser redaktionelt ud frem for traditionel reklame.

Målrettet indhold Nativeartikler giver dig og din virksomhed mulighed for at levere målrettet og relevant indhold, der ved hjælp af storytelling og redaktionel stil, kan formidle din virksomheds historie, værdier og produkter på en mere engagerende måde.

Øget synlighed og SEO-fordele Ved at benytte dig af nativeartikler kan du potentielt nå ud til en bredere læserskare og dermed øge kendskabet til din virksomhed. Er artiklerne ovenikøbet godt skrevet, og vurderes indholdet relevant og af høj kvalitet, vil det jo bidrage positivt til din virksomheds brandværdi og SEO (hvis nativeartiklen er en såkaldt digitorial, som bringes online).

 

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Som erfarne storytellers har vi gennem årene produceret et hav af nativeartikler til både print og digital. Uanset om du har et specifikt produkt, der skal sættes i spil på en interessant og redaktionel facon, eller har et særligt budskab eller kampagne, der skal formidles, så det fanger målgruppen, har vi de journalistiske værktøjer, der skal til.

Vi formår desuden at optimere dine nativeartiklers performance online ved at bruge relevante søgeord og SEO-strategier, så chancerne, for at artiklen nemmere bliver fundet af din målgruppe, øges.

Vi kan i den forbindelse også hjælpe med hele kampagnemonitoreringen af en betalt digital annonce – det vil sige processen med at overvåge og evaluere ydeevnen af din digitale reklamekampagne. Det gør vi fx ved at indsamle og analysere data for at vurdere, hvordan annoncen performer i forhold til dine forventninger og mål.

 

Ræk ud til Tina Hansen på [email protected], hvis vi skal hjælpe jer med nativeartikler.

Lyder ovenstående interresant for din virksomhed, brand eller organisation?

Kontakt:

Tina Holdgård Hansen

COO

+45 26 17 49 31

tina.hansen@otw.dk
Send en mail