fbpx

Copywriting

Af Caroline Wochner

Hvad er styrken ved god copywriting?

Copywriting er meget mere end bare en tekst – det er lige så meget den forståelse af psykologi og adfærd, der ligger bag. For copywriting handler om at overbevise og aktivere læseren til at udføre den handling, du gerne vil have dem til. Om det så er for at de skal tilmelde sig et nyhedsbrev, dele dit opslag eller købe et produkt, ja, så skal copywriting kunne fange opmærksomhed og få læseren til at agere.

Salg og konverteringer Fordi copywriting er det, der får læseren til at gøre noget, er det også copywriting, der kan få dem til at købe dit produkt, dele dit opslag eller blive en del af din organisation. Derfor er copywriting essentielt for salg og konvertering.

Branding og troværdighed Teksterne er med til at opbygge dit brands stemme og tone. Ved effektiv copywriting kan din organisation formidle jeres værdier og budskaber samt styrke jeres troværdighed.

Øget engagement og SEO-fordele Med de rigtige ord og tekster kan copywriting være med til at øge synligheden på søgemaskiner og dermed øge trafik. Og når teksterne også er overbevisende, kan det motivere læserne til at engagere sig og dele jeres indhold.

 

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Copywriting kan bruges mange steder, så som på sociale medier, i magasiner, til nyhedsbreve og i kampagner – alle elementer, som OTW er skarpe til at eksekvere. Vi har forstand på, hvordan copywriting til de enkelte kanaler skal udføres for at få de bedste resultater, hvad end målet er at øge trafik, få flere tilmeldinger eller skabe mere engagement.

Med mange års ekspertise i medlemskommunikation, ved vi, hvad der motiverer medlemmer i organisationer og har efter mange års erfaring fundet ud af, hvad der bedst fanger opmærksomhed. Det handler om at kende målgruppen og vide, hvordan man med de rette teknikker kan skrive tekster, der er overbevisende og autentiske samtidig med, at de stemmer overens med din organisations brandidentitet.

 

Her er nogle eksempler på copytekster, vi har skrevet:

PROSAbladet – Interim redaktør

Irma Krydderiet – Redaktionelt og visuelt indhold

Det Danske Spejderkorps – Rekrutteringskampagne

 

Ræk ud til Tina Hansen på [email protected], hvis vi skal hjælpe jer med copywriting.

Lyder ovenstående interresant for din virksomhed, brand eller organisation?

Kontakt:

Tina Holdgård Hansen

COO

+45 26 17 49 31

tina.hansen@otw.dk
Send en mail