fbpx
Nyheder

Podcast: ’Soundcheck: Hvordan lyder en medlemsorganisation’ om hvordan, du når dine medlemmer med lyd

Lyt til podcasten her, eller hvor du normalt lytter til dine podcast.

 

Mød to af Danmarks store medlemsorganisationer, Zetland og Ældre Sagen, som fortæller om at nå helt ind i hovedet på dine medlemmer med den gode podcast. Du får også tips og råd om podcasts fra OTW og Heartbeats.⁣

Måske har du prøvet det her med at nå dine medlemmer på lyd – og oplevet, at helt nemt er det ikke. ⁣

Vi har samlet to vidt forskellige medlemsorganisationer, nemlig Zetland, som er gået fra at være et fordybelsesmedie på skrift til primært at nå deres medlemmer på lyd – og Ældre Sagen, der har et stort podcastunivers om demens, sex, sorg, afsked og kærlighed.⁣

Ældre Sagen er gået strategisk til værk – men er også nærmest snublet ind i nogle gode ideer. Maria Luisa Højbjerg, underdirektør for kommunikation, fortæller hvordan. ⁣

Mads Olrik, redaktør hos Zetland, er optaget af, hvor tæt man kommer på sine lyttere, når der kun er en mikrofon imellem jer. Og så har han en pointe: Det ærlige, ægte og autentiske når længere ud i æteren end den mere polerede stil med fx professionelle oplæsere.⁣


Emil Norsker, chefredaktør hos Heartbeats, der producerer podcast til eget univers Heartbeats.dk og til vidt forskellige kunder, har taget sin chef med i studiet. Heine Jørgensen er ny CEO for både Heartbeats og for contentbureauet OTW.⁣

”I en tid hvor man taler meget om, at opmærksomhedstærsklen er lav, så er podcast et af de medier, der er gode til at gå i dybden, og som folk fordyber sig i,” siger Emil Norsker.⁣

”Det er ikke svært at komme i gang, men det er svært at nå i mål,” understreger Heine Jørgensen og giver sammen med Emil gode råd til, hvordan man gør det.⁣