fbpx
Dansk Magisterforening / ,

Akademikerbladet

I samarbejde med Dansk Magisterforening har vi redesignet magasinet DM Akademikerbladet. Udgangspunktet for redesignet var inspireret af den digitale formidlingsform og visuelle tilgang, og idéen var at skabe et nyt, skarpt og moderne layout, der både hylder og fastholder Dansk Magisterforening som en seriøs institution – og et layout, der kigger fremad.

Akademikerbladet er blevet designet hos OTW gennem mange år, og vi har hjulpet Dansk Magisterforening med justering af det visuelle udtryk og redesign i flere omgange, senest i 2020. Her havde kunden ønsker blandt andet ud fra ny viden om målgruppen.⁣

Medlemmerne blev yngre og yngre, og det skulle layoutet gerne afspejle. Nyt grid, farvepaletter og fotopolitik blev taget i brug i kombination med et prioriteret og stramt styret layout, og resultatet skaber plads og overskud til modige designløsninger.⁣

En designproces som denne indledes typisk med en involverende workshop, hvor ny viden og kundens ønsker afdækkes og strategien for processen skærpes.⁣

Hos OTW har vi stor viden om designtendenser, og hvad der rør sig lige nu inden for design i Danmark og internationalt. Den viden kombinerer vi med kundens ønsker og strategi.⁣

Magasindesign er en disciplin for sig, for i dag kæmper magasinet med og mod design på mange andre kanaler – derfor er det vigtigt at tale et tydeligt designsprog, som når netop din målgruppe og holder dit magasin up to date.

“Akademikerne får mulighed for både at råbe, eksperimentere og lege, mens de samtidig signalerer, at de også er et seriøst og oplysende medie. Vi leger med et andet flow og tempo, og nogle steder prioriterer vi luften og overskuddet. Andre steder pakker vi det teksttungt og tight. Det er kontrasterne, der skaber dynamikken.”

Nicolai Grønnegaard Ditlev, Art director

Nysgerrig på hvad vi kan gøre for jer?

Så tag endelig kontakt til

Tina Holdgård Hansen

COO

26 17 49 31

tina.hansen@otw.dk