Hvis du udgiver, producerer, redigerer, skriver eller layouter et magasin, så har du sikkert også opdaget, at det er trænge tider for magasinbranchen. Det mærker vi også i OTW, men alligevel er vi ikke et sekund i tvivl om, at magasinerne også hører fremtiden til. Vi tror på, at der også vil være magasiner i morgen, om 5 år og om 20 år. Men hvis vi skal være med til at sikre magasinernes fremtid i en mere og mere digital verden, så kræver det, at vi tænker kreativt, går nye veje og i det hele taget deler vores viden med hinanden.

Dette efterår lancerer vi derfor OTW’s Magazine Academy. Det er gratis og vi vil gerne invitere dig med.

Du tilmelder dig tredje webinar i rækken d. 26 november her: https://magazineacademy.otw.dk/del3 


Magazine Academy:

Del 1: Magasinet i en coronatid
I første webinar, taler vi om drift og udvikling af magasinet i en usikker coronatid med faldende annoncesalg. Vi sætter bl.a. fokus på, hvordan forskellige magasinudgivere håndterede krisen, da den ramte, hvad de lærte af det, og hvordan de ser på tiden, der kommer.

Del 2: Magasinets er fortsat en stærk redaktionel kanal
Magasinerne er fortsat en stærk kanal til at fortælle relevante, engagerende og fordybende historier. OTW giver sit bud med konkrete metoder fra egen redaktionelle værktøjskasse og fra snakke med vores kunder.

Del 3: Magasinets layout er under forandring
Hvilke tendenser rører sig lige nu inden for layout af magasiner? Vi ser, at alt er i opbrud, og traditioner bliver udfordret. Vi tager diskussionen op med OTWs designchef og to af vores kunder.

Del 4: Mediespild, nej tak!
Hvordan formaterer og konverterer man den gode historie, så den fænger lige fra artikler over events til film og social posts? Det giver OTW et bud på og deler ud af værktøjskassens bedste tips og tricks.