fbpx
Nyheder

Insight: AI i din medlemsorganisation

Hvorfor er vores event relevant for dig? 

Det er kun godt et år siden at OpenAI’s ChatGPT tog verden med storm – siden har der været meget hype og færre konkrete eksempler på en succesfuld brug af AI.

På OTW’s Insight  ’AI i din medlemsorganisation’ d. 7. marts kl. 9-11.30 bliver vi meget konkrete, og tager publikum fra skyen og ned på jorden. Her kan du møde kollegaer, der allerede har taget hul på fremtiden og høre, hvordan AI er i gang med at ændre deres hverdag på godt og ondt.

Kom med i maskinrummet hos Aller Media og følg implementeringen af AI på den første redaktion. Du kan møde trioen bag: redaktionschefen, produkt-strategen og ’AI-vejviseren’. Deres foreløbige læringer er overraskende nok, at chat-interfaces som ChatGPT ikke er svaret, at AI bliver starten på et paradigmeskift for redaktionerne – og at ’så svært og dyrt er det heller ikke!’

Du vil også møde Finansforbundet, Teknologiens Mediehus og Dansk Magisterforening.

Der vil være morgenmad og en god kop kaffe fra kl. 9.00. Det officielle program starter kI. 9.30.

Hvem kan du møde? ⁣

Heine Jørgensen,  der er digital redaktionschef på SE og HØR og tidligere digital chef på Ekstra Bladet og DR, demonstrerer de AI-værktøjer, som bladet er i fuld gang med at teste og udrulle.

Maja Gregersen, Head of CX and Data hos Aller Media, fortæller hvorfor 9 ud af 10 organisationer satser på de forkerte AI-værktøjer, og giver helt konkrete erfaringer om at skabe reel forretningsværdi med AI, som du kan overføre til din medlemsorganisation.

Jacob Würtz Lyngbye, AI-ekspert, direktør hos Productminds og tidligere e-handelschef hos nemlig.com, som kommer og giver et indblik i fundamentale AI-byggeklodser, og viser dig konkrete cases og den ’trappestige’ Aller bruger til at få hurtig og kosteffektiv succes med kunstig intelligens.

Heine Jørgensen, CEO hos OTW (og ja, der er to oplægsholdere med samme navn). Heine vil give en kort indflyvning til, hvordan AI har udviklet sig de seneste år. Og fortælle om OTW’s strategiske tilgang til content, som sikrer, at dit indhold er til gavn for både organisationen og for dem, du gerne vil nå.

Du kan desuden møde følgende, som deltager i et panel.

De vil diskutere dagens oplæg, fortælle hvor de er i forhold til AI og reflektere over brugen af AI i danske medlemsorganisationer.

Rasmus Breum Mariegaard, chef for kommunikation, markedsføring og hvervning i Finansforbundet.

Mette Vindfeld Rosendahl, udviklingsdirektør hos Teknologiens Mediehus, der blandt andet udgiver Version 2 og Ingeniøren til Ingeniørforeningen IDA’s medlemmer.

Troels Kølln, chefredaktør i fagforeningen DM for Akademikerbladet og Forskerforum.

 

Program for dagen

9.00 – 9.30
Check-in, Morgenmad og kaffe

9.30
Perspektivering / AI lige nu
Heine Jørgensen, OTW.
Om tendenser, ambitioner, etiske overvejelser – med fokus på medlemsorganisationer.

9.45
Det kan du lære af Se & Hør
Heine Jørgensen, digital redaktionschef på SE og HØR & Maja Gregersen, Head of CX and Data hos Aller.
Om de AI-værktøjer, som SE og HØR er i fuld gang med at teste og udrulle, hvad det betyder i hverdagen og hvilke konkrete erfaringer, som kan overføres til  medlemsorganisationer.

10.15
Pause og networking

10.45
En trinvis guide til kosteffektiv AI i din medlemsorganisation
Jacob Würtz Lyngbye, AI-ekspert, direktør i Productminds og tidligere e-handelschef hos nemlig.com.
Om den proces og ‘trappestige’ Aller bruger til at få succes med kunstig intelligens.

11.00
Reflektionspanel
Rasmus Breum Mariegaard, kommunikationschef hos Finansforbundet.
Mette Vindfeld Rosendahl, udviklingsdirektør hos Teknologiens Mediehus.
Troels Kølln, chefredaktør i fagforeningen DM for Akademikerbladet.
Panelet diskuterer dagens oplæg, fortæller hvor de er i forhold til AI og reflekterer over brugen af AI i danske medlemsorganisationer.

11.30
Tak for i dag