Den 1. december er Jesper Kramer Borggaard ansat som Head of Growth for contentbureauet OTW. Jesper kommer fra en stilling som Managing Consultant hos PA Consulting efter bl.a. at have været Partner i det digitale rådgivningsbureau PlenumX og før det som partner i designbureauet Make. Derudover har han været med til at etablere en række af de første digitale bureauer i Danmark.

”Stærke fortællinger, solid forretningsforståelse og digitale kræfter er helt afgørende ingredienser på OTW’s menukort. Og derfor er jeg ekstremt glad for, at Jesper har sagt ja til at blive en del af OTW. For han har tungere erfaring end de fleste, når det handler om at omsætte strategi til konkret handling og effektiv formidling – i både C25 virksomheder, offentlige institutioner og medlemsorganisationer. De kompetencer glæder vi os alle i OTW til at få gavn af og lære af og – ikke mindst – give videre til vores kunder”, siger Jeppe Veddinge, CEO, OTW Danmark.

Tydelig positionering og digital transformation

I OTW ser Jesper Kramer Borggaard sammen med teamet frem til at tage fat på de opgaver og muligheder, der ligger for. Og opdraget er ifølge Jesper Kramer Borggaard klart. Arbejdet med at vækste forretningen og sikre en tydelig position i markedet, det skal ske gennem en fokusering af forretningen og aktivering af bureauets nye strategi.

”Vi har to succeskriterier for indeværende regnskabsår: For det første en øget tilgang af kunder samt at fortsætte det gode arbejde med at skabe sorte tal. Den slags øvelser er ikke enkle: Vi skal sikre en tydelig position i markedet og vise vores relevans for kunderne, samtidig med, at vi skaber lønsom vækst. I den strategi, vi har lagt, adresserer vi blandt andet kundernes behov for rådgivning i digitalisering af deres kommunikationsarbejde. Vi skal hjælpe vores kunder med at digitalisere deres historiefortællinger og støtte dem i deres transformationsrejse,” siger Jesper Kramer Borggaard.

Det betyder, at arbejdet med både kernekompetencer, digital transformation og kernekunder bliver omdrejningspunkt i samspil med de potentialer, der ligger i at være en del af en mediekoncern som Aller Media. Om det siger Jesper Kramer Borggaard:

”Vi vil gå målrettet til værks i tilgangen til marked og positionering af OTW. OTW har en kæmpe styrke blandt medlemsorganisationer og store danske brands. Få bureauer kan fremvise en kundeliste, der er så rig på interesseorganisationer, branchefælleskaber, fagforeninger og idrætsorganisationer. Vi vil gerne støtte dem med vores og Aller Media’s omfattende erfaring med digitalisering af kunde- og medlemskommunikation. Her handler det om at finde den rette strategiske balance mellem print og digital kommunikation, det skal vi hjælpe vores kunder med – eksisterende som nye, siger han.

Læs mere om Jesper her. 

Kontakt Head of Growth i OTW, Jesper Borggaard på mobil +45 53 44 77 55 for en uforpligtende snak.