isbjorn 2.jpg

Udfordring

Tilbuddene er mange, og konkurrencen er hård, når det handler om at trække travle danske børnefamilier til landets fritidsattraktioner. Derfor er det vigtigt at bruge hver en krone af marketingbudgettet målrettet på at skabe værdi.

Udfordringen for Skandinavisk Dyrepark bestod i at skabe en fælles forståelse for  kommunikationens formål på tværs af organisationen, skærpe kernefortællingen og i langt højere grad anvende egne medier til kosteffektivt at skabe opmærksomhed om parken.

Løsning

På baggrund af strategiworkshops og analyse af Skandinavisk Dyreparks eksisterende kommunikation har OTW udviklet en målrettet og håndgribelig kommunikationsstrategi i samarbejde med den jyske dyrepark.

Vi har skærpet Skandinavisk Dyreparks kernefortælling og fået parkens kommunikationsteam til at bruge den aktivt, når der f.eks. laves opslag på Facebook og Instagram. Ved at lade kernefortællingen indgå som en rød tråd gennem al kommunikation er Skandinavisk Dyrepark i højere grad med til at forme den fortælling, som de besøgende skaber og giver videre til andre.

Med kommunikationsstrategien er Skandinavisk Dyrepark også blevet mere opmærksom på at adskille sig fra konkurrenterne ved at positionere sig på sin niche – unikke isbjørneoplevelser.

Kernefortællingen er en daglig reminder om, hvilken retning vores kommunikation skal have
Screen_face.jpg
Tablets_beskåret.jpg
Banner_NY.jpg

Resultat

I sæsonen efter at Skandinavisk Dyrepark havde fået ny kommunikationsstrategi, steg besøgstallet med over 15 procent i et ellers presset marked. Samtidig steg trafikken på dyreparkens website markant, antallet af følgere på Facebook steg med 20 procent, og engagementet blandt følgerne var væsentligt større.

Foruden stigning i besøgstal og engagement, arbejder kommunikationsteamet nu ud fra en fælles strategi, der dagligt hjælper med at fastholde fokus og smidiggøre arbejdsprocesser.

Vi hjælper også med ...

Ud over kommunikationsstrategi og kernefortælling har OTW udviklet Skandinavisk Dyreparks website. Efterfølgende har vi udviklet nye sideskabeloner, hjulpet med at optimere sitestrukturen og ydet rådgivning om, hvordan der skabes mere effektivt indhold.

Desuden hjælper OTW med løbende kommunikationsrådgivning, planlægning af kommunikation og markedsføring på tværs af kanaler, hands-on digital markedsføring og design af trykt materiale.

Om Skandinavisk Dyrepark

En tematiseret dyrepark

på Djursland, der har fokus på skandinaviske dyrearter.

Kendt for sine rummelige dyreanlæg

med bl.a. isbjørne, brunbjørne og ulve, hvor dyrene har god plads og kan gå frit rundt i et naturligt miljø.

Isbjørneparken

på 26.000 kvadratmeter er anerkendt af eksperter som en af verdens bedste.

Isbjørnen Siku,

der blev født i parken i 2011, har sin egen Facebookside med omkring 65.000 følgere fra hele verden.

Læs mere på skandinaviskdyrepark.dk