SEAS-NVE.jpg

Udfordring

SEAS-NVE ønskede at iværksætte et initiativ, som kunne engagere danske kvinder og få dem til at involvere sig i den grønne omstilling. Med det afsæt undersøgte OTW sammen med Gallup danske kvinders holdning til den grønne omstilling.

Undersøgelsen viste at:

  • 80 procent af kvinderne ønsker at leve mere energirigtigt og bæredygtigt
  • 80 procent ved ikke, hvordan og hvor de finder den nødvendige viden
  • 78 procent ønsker et website med konkrete anbefalinger til en bæredygtig livsstil
  • Stort set alle i målgruppen synes, at klima-området kan været tungt og afskrækkende.

Der var altså både grundlag og behov for en ny indsats.

grønforskel_seas_3-2560x1440.jpg
grønforskel_seas_4-2560x1440.jpg

Løsning

For at nå den den kvindelige målgruppe og give dem den fornødne viden om den grønne omstilling skabte vi Grøn Forskel-universet.

Løsningen indeholder følgende elementer:

  • Udvikling af passionssitet grøenforskel.dk en tilhørende Facebookside og et nyhedsbrev
  • Udvikling af kommunikationsstrategi for website, sociale medier og nyhedsbrev
  • Strategi for distribution af indhold og social annoncering
  • En SEO-strategi, som skaber synlighed i egne kanaler og på Google
  • En lanceringsfilm, som blev promoveret på Facebook
  • PR indsats ved lancering
  • Dedikeret community management & redaktion i forbindelse med opbygning af et grønt, online fællesskab

Formålet med grønforskel.dk er at samle inspiration, viden, guides og gode råd til at leve grønnere og mere bæredygtigt. Sitet drives og optimeres kontinuerligt af en journalistisk og digital redaktion, så indhold og brugeroplevelse er i top og så besøgstiden hele tiden øges.

Facebook-siden anvendes til at distribuere indholdet fra grønforskel.dk og til at skabe et stærkt, grønt fællesskab. På daglig basis interageres der med brugerne for at skabe en følelse af nærhed, indtage en ekspertrolle og styrke reach og gennemslagskraft.

Se grønforskel.dk og Facebooksiden Grøn Forskel

Resultat

Fra april 2016 – december 2018 ses følgende resultater af indsatsen:

  • 27.000 følgere på Facebook
  • Et gennemsnitligt reach på 166.000 brugere pr. måned (og 17.000 engagerede brugere) med et spend på 12.000 kr. pr. måned
  • 715.000 sidevisninger (638.000 unikke) i 2018
  • Over næsten 5000 modtagere af nyhedsbrevet
  • Stabil – til tider faldende – CPM, men stigende tilslutning. Samt stabil CTR
  • Stabilt højt engagement (2-10 gange højere end nærmeste konkurrenter)

Vi hjælper også med

Udover Grøn Forskel-universet producerer OTW magasinet Energi&Bolig for SEAS-NVE, som udkommer 4 gange om året og omdeles til alle kunder.

Om SEAS-NVE

Danmarks største

andelsejede energi- og fibernetkoncern.

560.000 energikunder og

118.000 fibernetkunder - både private, erhvervs- og effentlige kunder.

Har indflydelse på

det nordeuropæiske energimarked gennem ejerskab i Energi Danmark A/S og Ørsted A/S.

Med grønne investeringer

arbejder SEAS-NVE på at fremme en bæredygtig fremtid.

Læs mere på seas-nve.dk

Vil du vide mere om casen?

lasse.meldgaard.bloch.jpg
Lasse Meldgaard Bloch
Strategisk direktør København

Lasse Meldgaard Bloch er strategisk direktør i OTW og ansvarlig for udvikling af strategi og strategisk historiefortælling for virksomhedens kunder. Han har en baggrund som tv-journalist på blandt andet TV Avisen og Kontant, men har de seneste ti år arbejdet med strategisk kommunikationsrådgivning, blandt andet som seniorrådgiver og kreativ direktør i Geelmuyden Kiese og som strategisk kommunikationsrådgiver i C20-virksomheden Novozymes.