shutterstock_714026428.jpg

Udfordring

Den danske detailhandel er præget af hård konkurrence, og der eksisterer en meget lav grad af loyalitet hos de danske forbrugere.

Netto har et ønske om at være danskernes foretrukne discount supermarked – til både hverdag, weekend og højtider.

Udfordringen er at differentiere Netto i et marked, hvor forbrugerne næsten udelukkende er fokuseret på convenience, placering og pris. 

Løsning

Vi ville hjælpe Netto til at opnå positionen som danskernes foretrukne supermarked ved at iscenesætte og synliggøre hverdagens betydning for danskerne, og hvordan Netto gør en forskel netop her. Derfor udviklede vi websitet lime.dk og magasinet LIME.

Den primære influent og indkøbsansvarlige i Danmark er kvinder. Og magasinet LIME og lime.dk henvender sig netop til kvinder i alderen 25 – 45 år, hvoraf de fleste har børn i institution eller skole.

Magasinet LIME og lime.dk gør hverdagen indholdsrig og inspirerende for den travle, moderne kvinde ved at give hende gode råd, tips og redskaber til at leve livet lidt nemmere, lidt sjovere og med mere overskud.

Med lime.dk og magasinet LIME tager Netto ejerskab på det, der gør ondt hos mange af os – nemlig at få hverdagen til at lykkes og til at være inspirerende.

Magasinet Lime udkommer 12 gange om året og distribueres via Nettos 500 butikker.

Se lime.dk

LIH02_01 stor.jpg
lime.dk.jpg

Resultat

Med over 230.000 læsere hver måned er LIME Danmarks mest læste kvindemagasin.

Websitet lime.dk har 35.000 månedlige brugere.

47% af læserne/brugerne får mere lyst til at handle i Netto, fordi lime.dk og magasinet LIME inspirerer og hjælper dem.

53% af læserne/brugerne føler, at Netto gør mere for kunderne, fordi de har adgang til lime.dk og magasinet LIME.

51% af læserne/brugerne får en bedre opfattelse af Netto på grund af lime.dk og magasinet LIME.

Om Netto

Danmarks største dagligvarekæde

med mere end 500 discountbutikker over hele Danmark

Har desuden

butikker i Tyskland, Polen og Sverige.

Den første Netto-butik

åbnede på Godthåbsvej den 1. april 1981.

En del af Salling Group

som blandt andet ejer Bilka, Føtex, Salling stormagasinerne, Wupti og Skagenfood.

Læs mere på netto.dk

Vil du vide mere om casen?

Annette Bach_IMG_4410BW.jpg
Annette Bach
CEO

Annette Bach er administrerende direktør i OTW og har det overordnede strategiske og forretningsmæssige ansvar for virksomheden samt for udviklingen og trivslen af alle OTW's passionerede medarbejdere. Annette var tidligere direktør hos MediaCom og har mange års erfaring med strategisk rådgivning af en lang række danske og internationale virksomheder.