EmilTang_extended.jpg (1)
Billede af Ken Hermann

Udfordring

Dansk Erhverv ønskede at styrke sit brand som dagsordensættende erhvervsorganisation, der inspirerer og udfordrer medlemmerne. Derfor skulle Dansk Erhvervs medlemsavis erstattes af et nyt, visuelt stærkt og stramt formateret magasin.

En gennemgående målsætning var – og er stadig – at indholdet skal bidrage til at forstærke medlemmernes konkurrencekraft. Med viden og inspiration. Med tendenshistorier, der går i dybden. Og med interviews med erhvervslivets bedste profiler.

Løsning

OTW tilrettelagde et udviklingsforløb, hvor kommunikationsansvarlige og interessenter fra organisationen var med til at lægge grundstenene til det nye magasin.

På workshops tog mediet form med faste stofområder, journalistiske genrer, billedstil, visuelt udtryk og bevidst forløb med temposkift undervejs.

Løsningen blev et unikt magasin, som understøtter Dansk Erhvervs brand og position i markedet.

Closeup_tal.jpg
Closeup_Blue.jpg
cover.jpg

Resultat

Med magasinet har Dansk Erhverv fået et medie, som giver medlemmerne velresearchede baggrundshistorier, inspirerende portrætter og et godt overblik over de vigtigste tendenser inden for erhvervslivet.

Magasinet skiller sig ud fra den løbende nyhedsstrøm og er med til at styrke kendskabet til Dansk Erhvervs politiske dagsordener og medlemspleje.

Dansk Erhverv oplever også, at der både blandt medlemmer og internt i organisationen er en meget positiv stemning omkring magasinet. Det har været med til at styrke fællesskabet og fornemmelsen af at være en stærk klub, der varetager medlemmernes interesser.

Dansk Erhverv

Erhvervsorganisation og arbejdsgiverforening,

der repræsenterer et bredt udsnit af virksomheder og brancheforeninger.

Varetager

virksomhedernes politiske interesser over for alle relevante myndigheder.

Arbejder for

at fremme medlemmernes interesser og for at sikre det bedst mulige erhvervsklima i Danmark.

Læs mere på: danskerhverv.dk