I en ny stor undersøgelse, Medlemsbarometer 2023, ser OTW på, hvad foreninger betyder for os – og hvordan vi som medlemmer helst vil kommunikere med dem.
OTW har spurgt danskerne om den værdi, de får ud af at være medlem af en forening for at undersøge danskernes forhold til netop deres medlemsorganisationer.
– OTW har en tradition og et stort ønske om at være dygtige til at hjælpe medlemsorganisationer med at kommunikere, udkomme, rekruttere, fastholde og servicere. Hvis vi skal være dygtige til det, så kræver det, at vi forstår dem, siger CEO Jeppe Veddinge, OTW.
Derfor gennemførte OTW for halvandet år siden en undersøgelse, hvor man spurgte ind til medlemsorganisationernes erfaringer og præferencer. Nu er turen så kommet til medlemmerne selv.
– Vi har spurgt 2000 repræsentativt udvalgte danskere. Vi leder efter mønstre og segmenter, så vi kan identificere fx fem arketypiske medlemmer og sætte ord på deres adfærd og agereren, og på hvordan de forbruger medier.