lederne-2.jpg

OTW bag æstetisk kampagne for Lederne

I ny digital kampagne for Lederne tager OTW et kig under pisten på CopenHill for at stille skarpt på nogle af de lederegenskaber, der har gjort det innovative projekt til virkelighed. Formålet er både at øge kendskabet til Lederne og styrke identifikationen blandt organisationens medlemmer.

Den nye kampagne for Lederne tager udgangspunkt i et moderne og nærværende portræt af Patrik Gustavsson, som er Managing Director hos Amager Bakke Foundation og har været med til at etablere CopenHill. Kampagnens primære formål er at udbrede kendskabet til Lederne, som er den eneste interesseorganisation, der specialiserer sig i ledere og ledelse. I filmen fortæller Patrik Gustavsson blandt andet om, hvordan man skal kunne lede forskellige fagligheder, når man kaster sig ud i så ambitiøst et projekt som at bygge en skipiste oven på et forbrændingsanlæg.

Kampagnen hedder "Ledere der leder” og er bygget op som et moderne portræt på en arbejdsplads fyldt med ægte mennesker og ægte steder. Ifølge Creative Director hos OTW, Lars Møllegaard Nørretranders, har OTW anvendt en mere æstetisk fortælleform for netop at tage seerne med ind det meget specielle arbejde omkring etableringen af CopenHill.

”Vi har lavet en kampagne, der er visuelt medrivende, og samtidig fortæller en relevant og inspirerende historie, som reflekterer positivt både på Patrik og Lederne som organisation. Hos Amager Bakke Foundation stod vi med en leder, som har været med til at skabe noget helt unikt, og en location, som både har fantastisk blikfang, og som nærmest filmer sig selv. Netop foreningen af de to elementer giver os tyngde til at fange målgruppens interesse på de digitale medier,” siger Lars Møllegaard Nørretranders.

Portrættet af Patrik Gustavsson er motoren i kampagnen, og de øvrige elementer udspringer af hans historie. Det er en både aktuel og inspirerende historie, og den blev lanceret i forbindelse med åbningen af CopenHill, hvilket har været med til at drive trafik. Den digitale del af kampagnen bliver bredt ud via flere kanaler og findes både som film på Facebook, Instagram, YouTube, på banner, stillbilleder m.m. Kampagnen er også aktuel på Ledernes eget site, hvor der linkes videre til flere portrætter af danske ledere.