martin.JPG

OTW henter ny digital direktør hos Radius Kommunika­tion

Martin Hartmann Jacobsen, 35, er pr. 1. maj ny digital direktør i OTW, hvor han får en nøglerolle i forhold til at levere toneangivende strategi og indhold på tværs af platforme og kanaler.

OTW, som blev lanceret i Danmark d. 16. maj gennem en sammenlægning af Datagraf Communications og svenske OTW, fortsætter oprustningen af sit strategiske fundament og digitale forretningsudvikling med ansættelsen af en ny digital direktør. Martin Hartmann Jacobsen kommer fra en stilling som Head of Digital hos Radius Kommunikation og har en bred digital baggrund fra både bureausiden og fra virksomheder som nemlig.com.

Skal sikre strategisk afsæt

- Vores fokus er at skabe fortællinger, så vores kunder kan skabe forandring. Det indebærer evnen til at forstå vores kunders forretning og målgrupper og levere konsistent historiefortælling på tværs af alle kanaler, siger Annette Bach, adm. direktør i OTW.

- Martin skal være med til at sikre at alle vores digitale ydelser har et strategisk afsæt og at vores kunder indfrier deres digitale potentiale, siger Annette Bach.

Bliver et veritabelt power house

- OTW bygger på et stærkt fundament af indholdsproduktion og kommunikation. Når vi sammenkobler de kompetencer med strategi og digitals mange muligheder, bliver OTW til et veritabelt power house når det kommer til effektfuld historiefortælling. Den mulighed kunne jeg ikke sige nej til, og jeg glæder mig til arbejdet med dygtige kolleger og kunder, siger Martin Hartmann Jacobsen.

Det nye nordiske OTW er med 175 medarbejdere og 5 kontorer et af nordens største contentbureauer. OTW leverer rådgivning og indhold fra førende indholdsstrateger og historiefortællere med muligheden for eksekvering på alle platforme.

Specialist i digital strategi og digital forretningsudvikling

Martin er uddannet cand.ling.merc fra Aarhus Universitet og har arbejdet med digital kommunikation i bureauer, start-ups, hos nemlig.com – og senest som Head of Digital i Radius Kommunikation. Han er specialist i digital strategi og digital forretningsudvikling, og har rådgivet førende virksomheder om digital-, social media- og contentstrategier. Martin har desuden et indgående kendskab til FMCG-, energi-, healthcare og IT- og teknologiområdet.

Om Martin Hartmann Jacobsen

2015-2018

Head of Digital, Radius Kommunikation

2014-2015

Digital Seniorrådgiver, Bysted/FFW

2013-2014

E-commerce Project Manager, nemlig.com

2012-2013

Digital Project Manager, HTML24

2009-2012

Digital kommunikation og produktudvikling, Fourmation/Wosju

2008-2009

Strategic Planner, Spoiled Milk

Uddannelse

Cand.ling.merc i Corporate Communication, Aarhus Universitet (2008)