Morten_Dalbøge.jpg

Ny Digital Performance Architect hos OTW

Morten Dalbøge, 39 år, er pr. 1. juni ny Digital Performance Architect i OTW, hvor han får ansvaret for videreudvikling af OTW’s performance-ben. Han bliver et centralt omdrejningspunkt i vores arbejde med effektfuld content og historiefortælling – og skal derigennem hjælpe vores kunder med at booste deres digitale forretning.

OTW, som blev lanceret i Danmark d. 16. maj gennem en sammenlægning af Datagraf og svenske OTW, fortsætter den digitale oprustning, med ansættelsen af en ny digital profil. Morten Dalbøge kommer senest fra en stilling som Digital Performance Architect hos Novicell, men har også en baggrund hos Artefact, Nordea og Impact. Omdrejningspunktet for Mortens arbejde er online marketing og digital performance, herunder inbound marketing, distribution, marketing automation, CRO, indsamling af permissions, leadgenerering og boost af salg.

Fokus på distribution og leadgenerering

- I OTW arbejder vi med at løfte vores kunder ud af støjen og tættere på deres formål, modtagere og målsætninger. Det gør vi via content – funderet i strategi og kommunikation. Her har distribution og leadgenerering været en integreret del af vores arbejde, men det er også et område, hvor vi mærker en stigende efterspørgsel. Derfor vælger vi nu at investere yderligere i det forretningsområde, siger Martin Hartmann Jacobsen, Digital Direktør i OTW.

- Med Morten får vi en stærk digital profil, der har massiv erfaring med at visualisere og optimere digitale kunderejser – både strategisk, taktisk og operationelt. Og med et konsekvent fokus på effekt og værdiskabelse. Hans CV tæller et utal af større og mindre private og offentlige kunder, fx TDC, CGI og FN.

Morten vil gøre en forskel for kunderne – ikke kun Google 

- Jeg har længe haft et ønske om at komme til en virksomhed, hvor der er fokus på content og indhold, som ikke bare gør en forskel for Google, men også for kunderne. Med det setup og de kompetencer, som er tilstede i OTW, kan vi både fortælle den gode historie og skabe markante resultater for kunderne. Det glæder jeg mig enormt til at få ud og leve på markedet, siger Morten Dalbøge.

Det nye nordiske OTW er med 175 medarbejdere og 5 kontorer et af nordens største contentbureauer. OTW leverer rådgivning og indhold fra førende indholdsstrateger og historiefortællere med muligheden for eksekvering på alle platforme.

Prisvindende arbejde

Morten har med sin baggrund på handelshøjskolen en stor forretningsforståelse og har arbejdet med digitale kanaler siden 2009. Han kommer fra en lignende stilling hos udviklingshuset Novicell. Morten har erfaring fra begge sider af bordet og har arbejdet med førende virksomheder både i Danmark (IDdesign, CGI, TDC og BRF Kredit) og internationalt (FN og Johnson&Johnson). Flere gange har Mortens arbejde med kunder resulteret i priser.

 

 

Om Morten Dalbøge

2016-2018

Digital Performance Architect, Novicell

2014-2016

Online Marketing konsulent, Novicell

2013-2014

Business Developer, Artefact

2012-2013

Ekstern digitaliseringskonsulent

2011-2012

E-Business Consultant, Impact

2010-2011

Webshop manager, LEGO® WEAR by Kabooki

2009-2010

AdWords ekspert, 3c Ads