otw-banner-v6.jpg
Pressemeddelelse

Datagraf og OTW bag Nordens førende content­bureau

Danske Datagraf og svenske OTW samler sig nu under OTW’s brand og skaber et af Nordens største contentbureauer. De to Aller-ejede virksomheder skal levere toneangivende strategi og indhold på tværs af platforme og kanaler – og med adgang til Allers produktionsapparat i hele Norden.

Den gode fortælling har aldrig været vigtigere for organisationer og virksomheder, end den er i dag, og derfor er historien også udgangspunktet for det nye nordiske bureau OTW. Med mere end 175 ansatte og kontorer i fem byer træder OTW ind på den nordiske bureauscene som et af regionens største contentbureauer, og ambitionen er at være toneangivende på både strategi og indhold.

– Det fælles brand giver os en unik trækkraft på tværs af Norden. Vores fokus er at skabe fortællinger, så vores kunder kan skabe forandring. I det nye OTW kan vi tilbyde kunderne rådgivning fra førende indholdsstrateger og historiefortællere samt muligheden for at eksekvere på tværs af platforme. Kombineret med vores forankring i Aller-koncernen, så mener vi, at vi kan tilbyde vores kunder noget, ingen andre i markedet kan tilbyde i dag, siger Annette Bach, CEO for det nuværende Datagraf og det kommende OTW i Danmark.

Det nye OTW vil have både magasiner og digitale løsninger som et vigtigt forretningsområde på samme måde som i Datagraf. Samtidig vil bureauet fokusere endnu mere på udvikling af strategi og produktion af indhold på tværs af medier og platforme.

Bredt samarbejde giver unikke muligheder

Det brede samarbejde og den tætte relation til Aller giver desuden mulighed for at trække på en omfattende analyseafdeling, lyd- og videoproduktion, event og en række andre områder.

– Hos Aller har den gode historie altid været i centrum, og med initiativer som det nye OTW stiller vi Allers samlede produktionskraft til rådighed for virksomheder og organisationer i hele Norden. Dermed kan OTW levere Nordens bedste rådgivning og indhold til kunderne, hvad enten det gælder video, magasiner, lydproduktion, digitalt indhold eller noget helt femte. Det er en unik konstruktion, som vi tror på kommer til at tegne branchen i årene fremover, siger Lars Sander Matjeka, adm. direktør for Aller Media i Danmark.

Det nye OTW består af to selvstændige virksomheder, som arbejder under et fælles navn og brand. Den danske virksomhed vil fortsat være ledet af CEO Annette Bach, som siden 2017 har stået i spidsen for Datagraf. 

Kontakt for yderligere information

lasse.meldgaard.bloch.jpg
Lasse Meldgaard Bloch
Strategisk direktør København

Lasse Meldgaard Bloch er strategisk direktør i OTW og ansvarlig for udvikling af strategi og strategisk historiefortælling for virksomhedens kunder. Han har en baggrund som tv-journalist på blandt andet TV Avisen og Kontant, men har de seneste ti år arbejdet med strategisk kommunikationsrådgivning, blandt andet som seniorrådgiver og kreativ direktør i Geelmuyden Kiese og som strategisk kommunikationsrådgiver i C20-virksomheden Novozymes.